|
| Kierowcy: 11308 dzisiaj: (0)
Online: 1 
Trwa 41 sezon | MAXF1 news: blog
Witamy, Gościu

Bolid i problemy z jego ustawieniem
(1 przeglądających) (1) Gość
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: Bolid i problemy z jego ustawieniem

Bolid i problemy z jego ustawieniem 1 miesiąc, 3 tyg. temu #22376

  • AoW
  • Offline
  • Administrator
  • Posty: 1159
  • Oklaski: 718
Siema. Chciałbym zadać Wam kilka pytań:

1. Na ile oceniacie trudność odpowiedniego ustawienia bolidu? (skala 1-5)
2. Na ile znacie zależności poszczególnych części w ustawieniach bolidu? (skala 1-5)
3. Czy ustawiliście bolid sam czy na podstawie podpowiedzi innych graczy? (sam / pomoc)
4. Czy dla nowych graczy powinny istnieć jakieś ułatwienia / sugestie w ustawianiu bolidu? (tak / nie)

5. Jak ktoś będzie chciał coś dodać od siebie - śmiało w tym punkcie można pisać.

Z góry dzięki za odpowiedzi


Ciekawe blogi: bloggg.pl/lista-blogow/

Odp: Bolid i problemy z jego ustawieniem 1 miesiąc, 3 tyg. temu #22377

  • VANROOK16
  • Offline
  • Junior Boarder
  • Posty: 35
  • Oklaski: 4
1. Skala trudności to 5. Dzisiejsi topowi gracze nie walczą ze sobą na poziomie swoich umiejętności, tylko na to, kto lepiej ustawi bolid i urwie 0.2. Co więcej, aby naprawdę idealnie ustawić bolid i przejechać świetne kółko trzeba pokonać niesamowitą ilość kółek, co robi Anansi i zrobił ROjek ostatnio. Każdy ma swoje prywatne życie i nie jest w stanie robić po 300/400 kółek tygodniowo.

2. Skala to 2.

3. Sam.

4. Powinny być.

5. -


Za tę wiadomość podziękował(a): AoW

Odp: Bolid i problemy z jego ustawieniem 1 miesiąc, 3 tyg. temu #22380

  • orzeszek28
  • Offline
  • Expert Boarder
  • Posty: 115
  • Oklaski: 7
1. 4 , bolid jest ważny ale jak ktos pojedzie 1k kółek to i czas będzie lepszy
2. 2, ustawiam na czutke
3. sam bo mało razy ktos pomoże bo się boją, że ich wyprzedze
4. tak


Za tę wiadomość podziękował(a): AoW

Odp: Bolid i problemy z jego ustawieniem 1 miesiąc, 3 tyg. temu #22382

  • Anansi
  • Offline
  • Gold Boarder
  • Posty: 200
  • Oklaski: 9
1. 5
2. 5
3. sam
4. tak, a nawet zdecydowanie tak

5. Dziekuje AoW, ze podjales ten temat, tylko sprawa jest troche bardziej zlozona, przejechalem juz na Maxie prawie 300 000, poswiecalem na dopracowanie bolidow mnostwo czasu i wreszcie, mam przetestowana niemal niezliczona( ) ilosc ustawien - wiec pozwole sobie tutaj poruszyc kilka spraw... nie wiem tylko czy znakow wystarczy

Zaczne moze od punktu 4, albo moze zanim jeszcze do niego przejde, to na poczatek opowiem w skrocie jak wygladaly moje pierwsze kolka i na czym polegala najwieksza trudnosc w ustawianiu bolidu.
Kazdy kto zaczyna jazde ma na poczatek kilka podstawowych problemow, po 1: problem ze sterowaniem, nawet przy ustawieniach 1 1 na poczatku po prostu trzeba nauczyc sie bolidem skrecac i hamowac co z pozoru wydaje sie proste, jednak potrzeba troche czasu zanim czlowiek to opanuje i juz jestesmy przy punkcie 2, bo po drugie wlasnie znajomosc toru ... i tu jest zazwyczaj pies pogrzebany, bo kazdy nowy co wchodzi to od razu zaczyna jazde na tym co akurat jest w sezonie, lub co jest chyba jeszcze gorsze dla niego, na torze testowym - ktory umowmy sie do prostych nie nalezy... ja zaczynalem swoja przygode na Rakadu i potrzebowalem naprawde sporo czasu zeby ten tor opanowac na jakichs ustawianiach typu 1 1, potem zaczalem cos kobinowac z ustawieniami, tylko nie mialem zielonego pojecia o co w nich chodzi, a opcji bylo milion zwyczajnie do wyboru i juz jestesmy wlasnie przy - po trzecie... czyli ustawianie bolida przez osoby poczatkujace, ktory zwyczajnie nie maja zielonego pojecia, bo niby skad, jak to zrobic, a opcji jest naprawde sporo i zaczyna sie robic proby po omacku w dodatku po obcym terenie, to nie ma szans powodzenia.

Dlaczego o tym pisze, ano dlatego , ze tez nie mozna dac poczatkujacemu graczowi bolida w naszym mniemaniu dobrego ( i nie mam tu na mysli czegos z silnikiem na 10 czy nawet 8), poniewaz jest on na etapie jeszcze nauki samej jazdy i na etapie uczenia sie torow/toru, wiec bolid dla poczatkujacych pasowaloby robic z graczami poczatkujacymi, zeby powiedzeli czy juz sa w stanie ogarnac, albo w ktorym momencie sa w stanie juz jechac powiedzmy w miare bezproblemowo.... tylko znow - oni absolutnie nie powinni zaczynac nauki na torze sezonowym czy testowym (!) (litosci), tylko wlasnie na jakims Kalischu czy jeszcze innym specjalnie stworzonym torze Owal - dopiero wtedy mogli by wchodzic na kolejne szczeble o czyms kiedys juz pisalem, czyli jak zrobisz tym bolidem taki a taki czas to awasujesz i dostajesz kolejny (to jest juz kwestia na inny temat).

To tyle na temat punktu 4 ... a teraz jeszcze maly komentarz dlaczego tak trudne jest ustawianie bolida i dlaczego dalem 5 a nie np. 1 czy 3

Cala trudnosc w ustawianiu bolida wiaze sie przede wszystkim ze znajomoscia toru, to jest absolutna podstawa jesli chodzi w ogole o zabieranie sie za ustawienia, i czym trudniejszy tor tym trudnosc ta wprost proporcjonalnie wzrasta to kwadratu czy szescianu , kolejna sprawa to zrozumienie co zmienia poszczegolna czesc, i o ile w przypadku silnika i skrzyni nikt nie ma watpliwosci, to z pozostalymi czesciami pojawia sie zauwazylem wielki problem, za wysokie hamulce to podstawowy blad, nastepne to za wysokie lub za niskie skrzydla czy zawieszenie oraz ostatnia nowomoda przesadzona aerodnamika, zeby tego bylo malo, to najgorsze tym wszystkim jest...
ze dopiero dobranie odpwiednich skrzydel, hamulca i zawieszenia + aero do silnika i skrzyni daje odpowiednio szybki i zwrotny bolid na konkretny tor... i teraz zeby bylo smieszniej, to co jedzie nam na jednym torze i jest super na nastepnym moze okazac sie bolidem nie nadajacym sie do jazdy - oczywiscie w ustawianiu bolida ogromnie pomaga nie tylko doswiadczenie, ale i umiejetnosci samego kierowcy, czasem slysze ze ktos chce bolid gotowy to pokaze jak jezdzi, otoz nie pokaze, o czym juz nieraz sie przekonalem przez te ponad 8 lat odkad tu jestem.
Tak wiec puenta na koniec trzeba jezdzic, jezdzic i jeszcze raz jezdzic, testowac , testowac i jeszcze raz testowac aby moc w pelni zrozumiec bolid i nauczyc sie go odpowiednio, pod siebie ustawiac.


Za tę wiadomość podziękował(a): AoW, mpluta2

Odp: Bolid i problemy z jego ustawieniem 1 miesiąc, 3 tyg. temu #22384

  • mpluta2
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • MAXF1 IS THE BEST!!!
  • Posty: 860
  • Oklaski: 20
1. Trochę już tutaj jestem i to jest 4, chociaż czasami jest to 5 (albo i więcej )
2. Tutaj postawiłbym 4, tak jak Anansi to chyba nikt tego nie ogarnia Raczej nie sprawia mi to trudności, chociaż czasem wykorzystuję metodę prób i błędów.
3. Aktualnie raczej sam, czasami konsultuję się z Anansim, wcześniej parę osób mi pomogło
4. Zdecydowanie tak.

Teraz pora na poscriptum Anansi już wiele napisał, ale i ja się powymądrzam.

MaxF1 trudny jest, chyba nikt nie zaprzeczy. Nowi gracze przychodzą, widzą, że to skomplikowane i wychodzą. Są tutaj dwie kwestie- po pierwsze mają problemy z ustawieniem bolidu, a po drugie z tym, że wychodzą na tor i od razu chcą jechać szybko, co kończy się bandami, przez co się zniechęcają i odchodzą.

Myślę, że zależności między poszczególnymi częściami powinny być lepiej opisane (co od czego zależy i w jaki sposób), bo to tak średnio jest opisane, a do tego z jakiegoś powodu nowi gracze krępują się zapytać o wskazówki bardziej doświadczonych graczy, a przecież jest kilka możliwości: pw, czat, forum. Powinna być taka jakaś pomoc, gdzie zostałoby to dokładnie opisane (dobry byłby jakiś samouczek, albo przynajmniej jakieś tutoriale i to nie tylko jeśli chodzi o ustawienia bolidu ale o Maxie ogólnie). Ewentualnie można sugerować początkującym jakieś ustawienia, na których byliby w stanie jechać, tylko znowu jakby dostali gotowca, to nie chciałoby im się eksperymentować, co jest chyba najlepszą metodą nauki.

Teraz druga kwestia- jazda po torze. Tutaj trudno się nie zgodzić z Anansim, nowicjusze powinni zaczynać na łatwiejszych torach. Problem jest taki, że pierwszym torem na jaki oni wchodzą jest aktualny tor z kalendarza i albo trafią na Kalischa, albo na 26 Kwietnia. Mamy bonusowego Kalischa za darmochę, może trzeba im go jakoś wciskać (tylko tutaj znowu nieco inaczej wygląda ustawianie bolidu...)? Poza tym, może warto zmienić tor testowy na takiego Kalischa? Chociaż wydaje mi się, że lepszy byłby Dupcyngiel, bo Kalisch to trochę mało reprezentatywny tor.


"Jakby pingwiny i foki mogły zapłacić bernemu eklestonowi swoim sadłem to zrobiłby grand Prix Antarktydy ze 100 tysiącami kłapiących pingwinów na trybunach."- Wielki Wódz Krzysztofm
Za tę wiadomość podziękował(a): AoW, Anansi

Odp: Bolid i problemy z jego ustawieniem 1 miesiąc, 3 tyg. temu #22385

  • AoW
  • Offline
  • Administrator
  • Posty: 1159
  • Oklaski: 718
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

Ciekawy teraz jestem Waszych opinii na temat tego obrazka:


Ciekawe blogi: bloggg.pl/lista-blogow/

Odp: Bolid i problemy z jego ustawieniem 1 miesiąc, 3 tyg. temu #22386

  • Anansi
  • Offline
  • Gold Boarder
  • Posty: 200
  • Oklaski: 9
jak dolaczysz legende to bedzie latwiej

EDIT: ok przygladnalem sie temu teraz chwile i oczywiscie ja wiem o co chodzi i pewnie gracze co jezdza jakis czas tez,

ale nowym to raczej nic nie pomoze obawiam sie, chyba ze pojawi sie pod tym jakies obszerne wyjasnienie

i tak btw: dzieki temu "obrazku" widac jak bardzo skomplikowany jest to bolid


Ostatnio zmieniany: 1 miesiąc, 3 tyg. temu przez Anansi.

Odp: Bolid i problemy z jego ustawieniem 1 miesiąc, 3 tyg. temu #22387

  • TiKeJ69
  • Offline
  • Senior Boarder
  • Posty: 53
  • Oklaski: 2
1. 5
2. 4
3. Sam
4. Oj zdecydowanie TAAAAAK


Za tę wiadomość podziękował(a): AoW, Anansi

Odp: Bolid i problemy z jego ustawieniem 1 miesiąc, 3 tyg. temu #22390

  • AoW
  • Offline
  • Administrator
  • Posty: 1159
  • Oklaski: 718
Anansi napisał:
jak dolaczysz legende to bedzie latwiej

EDIT: ok przygladnalem sie temu teraz chwile i oczywiscie ja wiem o co chodzi i pewnie gracze co jezdza jakis czas tez,

ale nowym to raczej nic nie pomoze obawiam sie, chyba ze pojawi sie pod tym jakies obszerne wyjasnienie

i tak btw: dzieki temu "obrazku" widac jak bardzo skomplikowany jest to bolid


Dzięki. Tak jestem ciekawy, czy dla graczy z 1 ligi te "kropki" są oczywiste czy nie (bez żadnego dodatkowego opisu czy legendy). Wydaje się, że zdecydowanie nie są, więc jest tutaj pewne pole do podpowiedzi i to zarówno dla graczy nowych jak i tych, którzy jeżdżą w 1 lidze.
Bardzo pozytywne jest to, że nawet dobrze ustawiony bolid nie gwarantuje dobrego wyniku, więc ewentualne podpowiedzi nie powinny "uderzyć" w osoby, które rozgryzały bolid same - a tego się trochę obawiałem.


Ciekawe blogi: bloggg.pl/lista-blogow/
Ostatnio zmieniany: 1 miesiąc, 3 tyg. temu przez AoW.

Odp: Bolid i problemy z jego ustawieniem 1 miesiąc, 3 tyg. temu #22392

  • Anansi
  • Offline
  • Gold Boarder
  • Posty: 200
  • Oklaski: 9
Aow, oczywiscie ze bardzo dobrze ustawiony bolid nie gwarantuje wyniku, bo to nie bolid jedzie

Najwazniejszy jest tu kierowca tylko i wylacznie, bolid to ostatnia czesc tej ukladanki, dlatego najlepsi kierowcy potrafia pojechac lepiej (szybciej ) od innych nawet duzo gorszym/slabszym bolidem. Tak jak pisalem wyzej, bez odpowiednich umiejetnosci, znajomosci toru itd. nic nikomu po nawet najlepiej ustawionym bolidzie.
Niestety, jesli chce sie jezdzic szybko i dobrze to trzeba to wypracowac, to sa tysiace, dziesiatki tysiecy kolek i nie ma tu drogi na skroty ... zaden cud-bolid tu nikomu w niczym nie pomoze


  • Strona:
  • 1
  • 2
Wygenerowano w 0.28 sekundy