|
| Kierowcy: 11229 dzisiaj: (0)
Online: 9 (czat
Trwa 37 sezon | MAXF1 news: blog
Witamy, Gościu

Pomysły dotyczące 2gich lig. [odrzucone]
(1 przeglądających) (1) Gość
  • Strona:
  • 1

TEMAT: Pomysły dotyczące 2gich lig. [odrzucone]

Pomysły dotyczące 2gich lig. [odrzucone] 5 lata, 9 mies. temu #18580

  • Cliff
  • Offline
  • Expert Boarder
  • Posty: 143
  • Oklaski: 0
Witam, najpierw prosiłbym o zapoznanie się z tymi tabelami:
www.maxf1.com/klasyfikacja/liga-2-1
www.maxf1.com/klasyfikacja/liga-2-2
www.maxf1.com/klasyfikacja/liga-2-3

Kilka faktów:
W lidze 2.1 mamy 20 osób, 1 bezpośredni awans, 4 baraże, 9 spadków, 6 osób bezpiecznych.
W lidze 2.2 mamy 15 osób, 1 bezpośredni awans, 4 baraże, 4 spadki, 6 osób bezpiecznych.
W lidze 2.3 mamy 12 osób, 1 bezpośredni awans, 4 baraże, 1 spadek, 6 osób bezpiecznych.

Pomysły:
1. Według mnie, w każdej 2giej lidze powinno być tyle samo osób (lub mniej więcej tyle samo), w tym sezonie mamy
47 2go ligowców, czyli wychodziłoby po 16 osób np. w 2.1 i 2.2 i 15 osób w 2.3.
Dlaczego? Dlatego że 9 osób które są w lidze 2.1 i są lepsze (pod względem chociażby czasów) od 6 ludzi bezpiecznych z ligi 2.3 po prostu zostanie zdegradowana, a i duże prawdopodobieństwo że (przynajmniej w tym sezonie) w lidze 2.3 cała liga będzie bezpieczna a większość wejdzie do baraży (nikt nie spadnie do 3ciej ligi).
Według mnie nie ma tu żadnej sprawiedliwości, a z tego co mi wiadomo 2gie ligi nie są rozdzielane na lepsze i gorsze, tylko powinny być traktowane na tych samych zasadach.

2. Przykładowo gracz XYZ z ligi 1szej spada do 2giej ligi. Wybiera sobie do której chce dołączyć ligi.
mamy 2 możliwości: albo jest ambitny i chce walczyć i pójdzie do ligi 2.1, albo pójdzie do ligi 2.2 lub jeszcze lepiej do ligi 2.3 gdzie wystarczy że przejedzie sobie 4 wyścigi i (jeżeli nic się nie zmieni i więcej osób nie zacznie tam jeździć) ma spokojny awans do 1szej ligi, gdzie ludzie z ligi 2.1 muszą walczyć.

3. Przydzielanie lig nie powinno się odbywać na zasadzie "Ej AoW daj mnie do 2.2", "Mogę prosić o 2.3?" albo pozostawienie wyboru dla AoWa (nie wiem jak dokładnie się to dzieje, nie chce Cię AoW obrazić itd. ale widziałem, że niektórzy Cie prosili a inni byli ciekawi do jakiej ligi ich wsadzisz).
Według mnie co każdy sezon powinieneś brać wszystkich 2go ligowców i napisać skrypt który ich rozdzieli, albo napisać nicki na kartkach i zwyczajnie losować, bez żadnych próśb "Ej AoW weź mnie z 2.2 do 2.3 bo chce sobie z kimś tam pojeździć".
Takie rozwiązanie daje możliwość mniej więcej sprawiedliwego zdegradowania ludzi z ligi.
Bo ktoś kto teraz jest w lidze 2.3 ma mniejsze szanse na spadek niż ja na bezpośredni awans w lidze 2.1
(nie to że się skarżę, tylko po prostu tak jest, w lidze 2.3 w tym sezonie na 99% według mnie nie będzie żadnego spadku).



Wiem że może niektórych to nie interesuje, głównie pewnie 1szo ligowców, i nawet jak spadną i będą chcieli tanim kosztem wrócić to poproszą o ligę 2.3 i to jest niesprawiedliwe.

Hm. Mam nadzieje, że wszystko jasno wyjaśniłem, jakby ktoś miał jakieś pytania to śmiało, postaram się bardziej uprościć moje "myśli". Zachęcam też do podawania swoich pomysłów i/lub krytyki moich




Dopiero wczoraj dzięki Krzyśkowi zobaczyłem że nie ma nikogo w ligach 3 i 4
Więc co do "niesprawiedliwości przy spadkach" zmieniam zdanie, bo nie ma to znaczenia jak na razie,
ale co do awansów zdania nie zmienię, słabsi z ligi 2.3 będą mieli dużo dużo większą szansę dostać się do baraży
niż ludzie z lepszymi czasami z "bezpiecznych miejsc" w ligach 2.1 i nawet 2.2 - może nie we wszystkich przypadkach,
ale na pewno kilka takich przypadków będzie.


Ostatnio zmieniany: 5 lata, 7 mies. temu przez AoW.
Za tę wiadomość podziękował(a): wish666, M_Pablo

Odp: Pomysły dotyczące 2gich lig. 5 lata, 8 mies. temu #18655

  • AoW
  • Offline
  • Administrator
  • Posty: 1127
  • Oklaski: 718
Awanse i spadki musza byc zautomatyzowane. Nie moze byc miejsca tyu "przydziel mnie do tej czy tamtej ligi" - to odpada.

Teoretycznie gracze z lig 3.1-3.3 awansuja do ligi 2.1, gracze z lig 3.4-3.6 awansuja do 2.2 oraz gracze z 3.7-3.9 do 2.3. System bylby dobry, jesli ligi bylyby wypelnione. Nie sa, wiec zaczyna byc tak, ze w samych 3 ligach jest juz niesprawiedliwosc, bo ciezko niektorym graczom z 3.1 awansowac, a np w 3.3 mozna pojechac 2 wyscigi i miec awans. Dlatego czesto pisze, ze w 3 ligach wystarczy tylko jezdzic, aby awansowac - czesto sie dzieje tak, ze nawet 7-8 mijesce z 3.1 ma awans (jesli jezdzi wyscigi).

Rozwiazanie?

Jedna 1 liga
Jedna 2 liga
Trzy 3 ligi
Dziewiec 4 lig.

Pytanie tylko, czy jest sens teraz przebudowywac caly system, jesli i tak graczy jest malo? Mi sie zdaje, ze lepiej sie skupic na innych rzeczach i liczyc, ze po wyslaniu mailingu (tak, tak - kiedys to nastapi) oraz reklamie na innym projekcie (ponad 14 tysiecy graczy), ktory niedawno zakupilem bedzie spory odzew i aktualny system sie sprawdzi.


Odp: Pomysły dotyczące 2gich lig. 5 lata, 8 mies. temu #18660

  • Cliff
  • Offline
  • Expert Boarder
  • Posty: 143
  • Oklaski: 0
No w sumie racja, ale tak samo niesprawiedliwie jest z ligą 2.1 i 2.3, bo gdy 2.1 i 2.2 są zajęte to "nowi" gdy nie ma zapełnionych 2gich lig trafiają do 2.3 i jest tam ich większość, i blokują miejsca w barażach tylko potem.
Więc może zamiast awansu 3.1-3.3 --> 2.1 to zrobić że wszyscy co awansują, spadają, lub zostają w 2 lidze przed starem sezonu, są "tasowani", i wtedy nie byłoby niesprawiedliwości dużej w ligach 3, bo spadają i tak ci co nie jeżdżą w ogóle, albo są słabsi.
a nawet jakby była to i w 3 ligach można zrobić "losowania", wtedy nikt nie będzie gadał, że jest niesprawiedliwie, bo w końcu jest losowo i na to nikt nie poradzi.

Co do "przydziel mnie do tej czy tamtej ligi" - to po prostu wydawało mi się, jak widziałem na czacie, że niektórzy Cie o to prosili, to że im ustawiałeś ręcznie ligę, ale mogę się mylić, więc przepraszam

A co do jednej 1 i 2 ligi, to nie wiem, wg mnie średni pomysł, bo w 1 lidze będą ci najlepsi, w 2 ci co spadli z pierwszej ligi i nie chce im się jeździć, a w 3 ligach będą wszyscy, którzy będą mieli większe ograniczenia, mniej kasy, mniejsza rywalizacja, według mnie średni pomysł, bo nawet jak teraz jest coś koło 70 graczy aktywnych to 30 osób trafiłoby już do 3 ligi, czyli znowu 20 w jednej 3 lidze i 10 w drugiej 3 lidze i znów by było, że z jednej łatwiej się dostać ;D

Kurde. nie dogodzi się wszystkim... a mi chodzi tylko i wyłącznie o te "losowanie" przed starem sezonu, mieszanie ludzi z równorzędnych lig.


Odp: Pomysły dotyczące 2gich lig. 5 lata, 8 mies. temu #18661

  • AoW
  • Offline
  • Administrator
  • Posty: 1127
  • Oklaski: 718
Cliff napisał:
No w sumie racja, ale tak samo niesprawiedliwie jest z ligą 2.1 i 2.3, bo gdy 2.1 i 2.2 są zajęte to "nowi" gdy nie ma zapełnionych 2gich lig trafiają do 2.3 i jest tam ich większość, i blokują miejsca w barażach tylko potem.
Więc może zamiast awansu 3.1-3.3 --> 2.1 to zrobić że wszyscy co awansują, spadają, lub zostają w 2 lidze przed starem sezonu, są "tasowani", i wtedy nie byłoby niesprawiedliwości dużej w ligach 3, bo spadają i tak ci co nie jeżdżą w ogóle, albo są słabsi.
a nawet jakby była to i w 3 ligach można zrobić "losowania", wtedy nikt nie będzie gadał, że jest niesprawiedliwie, bo w końcu jest losowo i na to nikt nie poradzi.

Co do "przydziel mnie do tej czy tamtej ligi" - to po prostu wydawało mi się, jak widziałem na czacie, że niektórzy Cie o to prosili, to że im ustawiałeś ręcznie ligę, ale mogę się mylić, więc przepraszam

A co do jednej 1 i 2 ligi, to nie wiem, wg mnie średni pomysł, bo w 1 lidze będą ci najlepsi, w 2 ci co spadli z pierwszej ligi i nie chce im się jeździć, a w 3 ligach będą wszyscy, którzy będą mieli większe ograniczenia, mniej kasy, mniejsza rywalizacja, według mnie średni pomysł, bo nawet jak teraz jest coś koło 70 graczy aktywnych to 30 osób trafiłoby już do 3 ligi, czyli znowu 20 w jednej 3 lidze i 10 w drugiej 3 lidze i znów by było, że z jednej łatwiej się dostać ;D

Kurde. nie dogodzi się wszystkim... a mi chodzi tylko i wyłącznie o te "losowanie" przed starem sezonu, mieszanie ludzi z równorzędnych lig.


Umknelo mi to losowanie. Hmm, no jest to jakis sposob, choc czy ja wiem - troche by to bylo jednak dziwne wedlug mnie.

Aktualnie przy awansach 3 lig (kiedy nie sa one zapelnione) staram sie roznicowac te awanse, tak, ze z ligi 3.1 trafia sie np do 2.3, wiec nie przesadzalbym, z ta wyzszascia ligi 2.1 nad pozostalymi.


Odp: Pomysły dotyczące 2gich lig. 5 lata, 8 mies. temu #18668

  • wiktor7000
  • Offline
  • Senior Boarder
  • Posty: 50
  • Oklaski: 0
AoW napisał:
Cliff napisał:
No w sumie racja, ale tak samo niesprawiedliwie jest z ligą 2.1 i 2.3, bo gdy 2.1 i 2.2 są zajęte to "nowi" gdy nie ma zapełnionych 2gich lig trafiają do 2.3 i jest tam ich większość, i blokują miejsca w barażach tylko potem.
Więc może zamiast awansu 3.1-3.3 --> 2.1 to zrobić że wszyscy co awansują, spadają, lub zostają w 2 lidze przed starem sezonu, są "tasowani", i wtedy nie byłoby niesprawiedliwości dużej w ligach 3, bo spadają i tak ci co nie jeżdżą w ogóle, albo są słabsi.
a nawet jakby była to i w 3 ligach można zrobić "losowania", wtedy nikt nie będzie gadał, że jest niesprawiedliwie, bo w końcu jest losowo i na to nikt nie poradzi.

Co do "przydziel mnie do tej czy tamtej ligi" - to po prostu wydawało mi się, jak widziałem na czacie, że niektórzy Cie o to prosili, to że im ustawiałeś ręcznie ligę, ale mogę się mylić, więc przepraszam

A co do jednej 1 i 2 ligi, to nie wiem, wg mnie średni pomysł, bo w 1 lidze będą ci najlepsi, w 2 ci co spadli z pierwszej ligi i nie chce im się jeździć, a w 3 ligach będą wszyscy, którzy będą mieli większe ograniczenia, mniej kasy, mniejsza rywalizacja, według mnie średni pomysł, bo nawet jak teraz jest coś koło 70 graczy aktywnych to 30 osób trafiłoby już do 3 ligi, czyli znowu 20 w jednej 3 lidze i 10 w drugiej 3 lidze i znów by było, że z jednej łatwiej się dostać ;D

Kurde. nie dogodzi się wszystkim... a mi chodzi tylko i wyłącznie o te "losowanie" przed starem sezonu, mieszanie ludzi z równorzędnych lig.


Umknelo mi to losowanie. Hmm, no jest to jakis sposob, choc czy ja wiem - troche by to bylo jednak dziwne wedlug mnie.

Aktualnie przy awansach 3 lig (kiedy nie sa one zapelnione) staram sie roznicowac te awanse, tak, ze z ligi 3.1 trafia sie np do 2.3, wiec nie przesadzalbym, z ta wyzszascia ligi 2.1 nad pozostalymi.


jeśli będzie losowanie to ja mogę się tym zając


Odp: Pomysły dotyczące 2gich lig. 5 lata, 8 mies. temu #18669

  • sylwek7
  • Offline
  • Expert Boarder
  • Posty: 119
  • Oklaski: -1
moim zdanie lepsze jest wrogiem dobrego i ja bym nic nie zmieniał


  • Strona:
  • 1
Wygenerowano w 0.22 sekundy