|
| Kierowcy: 11426 dzisiaj: (0)
Online: 7 (czat
Trwa 50 sezon | Flash - instrukcja jak zagrać | MAXF1 news: blog

Witamy, Gościu

Gra tnie - czyjaż to wina?!
(1 przeglądających) (1) Gość
  • Strona:
  • 1

TEMAT: Gra tnie - czyjaż to wina?!

Gra tnie - czyjaż to wina?! 10 lata, 3 mies. temu #18634

  • wish666
  • Offline
  • Expert Boarder
  • Posty: 117
  • Oklaski: 15
Witam
Uważam, że z bieżących spraw powinniśmy się zastanowić nad znanym problemem:
Ciecie grafiki w grze

Powyżej na forum znajdziecie dwa tematy odnośnie cięcia gry m.in w Win7

Przez cały czas od powstania gry, użytkownicy maxf1.com kombinowali:
- z przeglądarką;
- z rozdzielczością ekranu (ustawienie mniejszej);
- z ustawieniem kolorów (16 bit)


Czy wina leży po stronie gracza, że gra tnie się ze względu na wysokie parametry jakości grafiki ustawione w jego komputerze?

Oczywistą odpowiedzią jest, że NIE. I tak być nie powinno!

Tak faktycznie w grach podawane są minimalne warunki żeby można było sprawnie grać wobec czego zadajmy sobie kilka pytań:

Jak skonstruowany jest silnik graficzny gry, że osoby z lepszym sprzętem muszą zaniżać jakość grafiki komputera po to by w spokoju grać?

Jaki jest sens grania dla nowego gracza kiedy tnie mu grafikę, a żeby móc grać musi kombinować z ustawieniami grafiki?

Odpalam kilkanaście gier 3D, przeglądarkowych itp. na pełnych detalach, a tylko w maxf1.com mi tnie - po co mam w takim razie skupiać się na takiej grze?

Pozdrawiam i czekam na wasze opinie

PS:
Temat nie jest spowodowany tylko tym, że od początków mojej gry tutaj mam odwieczne problemy z cięciem gry, które de facto przekładają się na moje wyniki w wyścigach i moją małą aktywność jako kierowcy.
Postawcie się w sytuacji nowego gracza, który wchodząc pierwszy raz w grę spotyka takie problemy - wniosek dla niego jest jeden " mam gdzieś taką jakość, już mnie tutaj nie zobaczycie "


Za tę wiadomość podziękował(a): STACHU32

Odp: Gra tnie - czyjaż to wina?! 10 lata, 3 mies. temu #18636

  • arek12
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Posty: 583
  • Oklaski: 5
Powiem szczeże że też mi tor tnie szczególnie na 1 lapie ale się do tego prayzwyczaiłem

na haxie też mi tnie xd

jak kupie szybki internet to będę miał problel z głowy xDD


Odp: Gra tnie - czyjaż to wina?! 10 lata, 3 mies. temu #18639

  • Cliff
  • Offline
  • Expert Boarder
  • Posty: 143
  • Oklaski: 0
Wish ja akurat mam słaby komputer i obniżanie grafiki do 16 bitów pomaga mi trochę, ale nie tyle jak jeden "trick".

Nie wiem jaką masz przeglądarke i jakie ma możliwości, ale Opera daje Ci możliwość zablokowania pewnych elementów na stronie,
wystarczy uruchomić grę, z lewej strony na czarnym tle kliknąć ppm i wybrać "Blokowanie treści..." dalej tylko trzymając shift kliknij lpm na tabelę z czasami i mi dzięki tej operacji ustają lagi.
Po prostu ta tabela z czasami szybko się odświeża i pewnie wszystkie dane za każdym odświeżeniem są wczytywane.


Ostatnio zmieniany: 10 lata, 3 mies. temu przez Cliff.

Odp: Gra tnie - czyjaż to wina?! 10 lata, 3 mies. temu #18650

  • AoW
  • Online
  • Administrator
  • Posty: 1262
  • Oklaski: 721
Wish - 100% racji. Nie powinno tak być. Co więcej dziwi fakt, że przy tak ubogiej grafice gra wymaga większej mocy niż gro gier 3d, które nie powodują cięcia.

Gdzie zatem tkwi problem? Niestety aktualny silnik, na którym jest postawiona gra (plik flashowy) jest bardzo "procesorożerny". Wynika to pewnie z faktu, że flash obraca grupa obiektów o rozmiarach około 5000x5000px. Grupa obiektów czyli: tor, bandy, szykany, profil toru.

Niestety - aby to naprawić, trzebaby zmienić cały silnik gry, żadne optymalizacje nie naprawiają tego problemu w 100%, jedynie go minimalizują.

Zmiana silniku gry, to tak naprawdę zmiana wszystkiego - i tu jest sedno problemu. Równie dobrze mógłbym zamknąć maxa i zacząć prace nad nowa stroną

Podkreślmy jeszcze, że prędkość internetu ma w przypadku cięcia najmniejsze znaczenie. Co prawda flash w trakcie jazdy pobiera "co kółko" aktualne wyniki sektorów, ale pewnie dla 99% którym tor tnie nawet podczas wyłączeniu internetu będzie ten tor ciął dalej.

Nie mam pomysłu jak tanim kosztem naprawić ten stan rzeczy.

Gdyby maxf1 zarabiał dużo kasiory, to możnaby zlecić napisanie nowego silnika, kiedyś nawet wyceniałem taki projekt i pewna osoba jakieś podstawy już zrobiła, ale całość nie wypaliła, bo ogrom informacji jakie musiała wdrożyć w nowy silnik była na tyle duża, że koszt zrobienia tej aplikacji oscylował wokół kwoty 3-4 tys.


Ciekawe blogi: bloggg.pl/lista-blogow/
  • Strona:
  • 1
Wygenerowano w 0.17 sekundy