|
| Kierowcy: 11427 dzisiaj: (0)
Online: 2 (czat
Trwa 50 sezon | Flash - instrukcja jak zagrać | MAXF1 news: blog

Witamy, Gościu
  • Strona:
  • 1

TEMAT: Opony i Pogoda

Opony i Pogoda 9 lata, 11 mies. temu #19412

  • mpluta2
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • MAXF1 IS THE BEST!!!
  • Posty: 997
  • Oklaski: 40
Witam wszystkich.

No to do rzeczy. Jakiś czas temu temat opon był poruszany, ale postanowiłem go odświeżyć.

1. Żywotność opon. Żywotność opon, a pogoda.
Chodzi o to, żeby miękka opona wytrzymywała 5/6 okrążeń, a twarda 10/11 okrążeń. Najlepiej jakby tyle wytrzymywały wtedy, gdy jest ciepło (czyli słoneczko z chmurką), natomiast gdy jest gorąco, to żeby miękka wytrzymywała 3 kółka, a twarda- 8. Dzięki temu mielibyśmy różnorodność strategii w wyścigu. Żeby to można było zrobić, trzeba by zrobić punkt drugi.

2. Różnice czasowe między twardą a miękką mieszanką opon.

Obecnie nie ma (znaczących) różnic czasowych między miękką, a twardą oponą. Na podstawie własnej analizy ustaliłem, że najlepiej jakby ta różnica wynosiła 1 sekundę.

3. Pogoda.

Po 1- zlikwidowałbym deszcz w treningu/kwalifikacjach, bo skoro wszystkie wyścigi są suche, to deszcz w treningach i kwalach nie ma najmniejszego sensu. Po drugie- w wyścigu dałbym albo słońce z chmurką, albo pełne słońce (w jednym wyścigu pełne słońce, w innym słońce z chmurką, itd.)

Moje analizy:
Załóżmy, że tor X przejeżdżamy średnio w czasie 30 sekund (miękka opona), a w pit-lane tracimi ok. 10 sekund.

a) Ciepło
Czasy okrążeń --->
1 strategia: 30 30 30 30 35(wjazd do pitu) 35 (wyjazd z pitu) 30 30 30 30 35 (PIT) 35 (PIT) 30 30 30 = 7:48
2 strategia: 30 30 30 30 35 (PIT) 36 (PIT) 31 31 31 31 31 31 31 31 31 = 7:48

b) Upał
1 strategia: 31 31 31 31 31 31 31 36 (PIT) 36 (PIT) 31 31 31 31 31 31 = 7:54
2 strategia: 30 30 30 35 (PIT) 35 (PIT) 30 30 30 35 (PIT) 36 (PIT) 31 31 31 31 31 = 7:54

MIĘKKA OPONA
TWARDA OPONA


Tak, tak, wiem, że pierwsze kółko wyścigu jest wolniejsze. Oczywiście strategia zależy od długości pit-lane.



Problemem jest tutaj utrudnienie dla nowych graczy i trudność z wdrożeniem tego.


EDIT: Zapomniałem o jednej rzeczy. A mianowicie, czy jakby wyżej wymieniony pomysł wypalił, to czy dałoby się zrobić coś takiego, żeby zmienić opony z miękkiej na twardą (czy na odwrót) za pomocą klawisza na klawiaturze ( miękkie- "1", twarde- "2")?. Oczywiście wybór poprzez kliknięcie myszką by pozostało.


"Opinia jest jak d...: każdy ma własną." - Stephen King

"Jakby pingwiny i foki mogły zapłacić bernemu eklestonowi swoim sadłem to zrobiłby grand Prix Antarktydy ze 100 tysiącami kłapiących pingwinów na trybunach."- Wielki Wódz Krzysztofm
Ostatnio zmieniany: 9 lata, 11 mies. temu przez mpluta2.
Za tę wiadomość podziękował(a): hnyr9, dawidrs, Jooker, MikRuSek

Odp: Opony i Pogoda 9 lata, 11 mies. temu #19413

  • dawidrs
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • hei
  • Posty: 861
  • Oklaski: -22
.


Ostatnio zmieniany: 8 lata, 1 miesiąc temu przez dawidrs.

Odp: Opony i Pogoda 9 lata, 11 mies. temu #19414

  • Kopek10
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Posty: 12
  • Oklaski: 0
Dobry pomysł


Odp: Opony i Pogoda 9 lata, 11 mies. temu #19417

  • AoW
  • Offline
  • Administrator
  • Posty: 1262
  • Oklaski: 721
mpluta2 napisał:
Witam wszystkich.

No to do rzeczy. Jakiś czas temu temat opon był poruszany, ale postanowiłem go odświeżyć.

1. Żywotność opon. Żywotność opon, a pogoda.
Chodzi o to, żeby miękka opona wytrzymywała 5/6 okrążeń, a twarda 10/11 okrążeń. Najlepiej jakby tyle wytrzymywały wtedy, gdy jest ciepło (czyli słoneczko z chmurką), natomiast gdy jest gorąco, to żeby miękka wytrzymywała 3 kółka, a twarda- 8. Dzięki temu mielibyśmy różnorodność strategii w wyścigu. Żeby to można było zrobić, trzeba by zrobić punkt drugi.

2. Różnice czasowe między twardą a miękką mieszanką opon.

Obecnie nie ma (znaczących) różnic czasowych między miękką, a twardą oponą. Na podstawie własnej analizy ustaliłem, że najlepiej jakby ta różnica wynosiła 1 sekundę.

3. Pogoda.

Po 1- zlikwidowałbym deszcz w treningu/kwalifikacjach, bo skoro wszystkie wyścigi są suche, to deszcz w treningach i kwalach nie ma najmniejszego sensu. Po drugie- w wyścigu dałbym albo słońce z chmurką, albo pełne słońce (w jednym wyścigu pełne słońce, w innym słońce z chmurką, itd.)

Moje analizy:
Załóżmy, że tor X przejeżdżamy średnio w czasie 30 sekund (miękka opona), a w pit-lane tracimi ok. 10 sekund.

a) Ciepło
Czasy okrążeń --->
1 strategia: 30 30 30 30 35(wjazd do pitu) 35 (wyjazd z pitu) 30 30 30 30 35 (PIT) 35 (PIT) 30 30 30 = 7:48
2 strategia: 30 30 30 30 35 (PIT) 36 (PIT) 31 31 31 31 31 31 31 31 31 = 7:48

b) Upał
1 strategia: 31 31 31 31 31 31 31 36 (PIT) 36 (PIT) 31 31 31 31 31 31 = 7:54
2 strategia: 30 30 30 35 (PIT) 35 (PIT) 30 30 30 35 (PIT) 36 (PIT) 31 31 31 31 31 = 7:54

MIĘKKA OPONA
TWARDA OPONA


Tak, tak, wiem, że pierwsze kółko wyścigu jest wolniejsze. Oczywiście strategia zależy od długości pit-lane.



Problemem jest tutaj utrudnienie dla nowych graczy i trudność z wdrożeniem tego.


Rozumiem, że aby zmiana miala sens musielibysmy wprowadzic obowiazek uzycia 2 mieszanek podczas wyscigu?


Ciekawe blogi: bloggg.pl/lista-blogow/

Odp: Opony i Pogoda 9 lata, 11 mies. temu #19428

  • mpluta2
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • MAXF1 IS THE BEST!!!
  • Posty: 997
  • Oklaski: 40
AoW napisał:
mpluta2 napisał:
Witam wszystkich.

No to do rzeczy. Jakiś czas temu temat opon był poruszany, ale postanowiłem go odświeżyć.

1. Żywotność opon. Żywotność opon, a pogoda.
Chodzi o to, żeby miękka opona wytrzymywała 5/6 okrążeń, a twarda 10/11 okrążeń. Najlepiej jakby tyle wytrzymywały wtedy, gdy jest ciepło (czyli słoneczko z chmurką), natomiast gdy jest gorąco, to żeby miękka wytrzymywała 3 kółka, a twarda- 8. Dzięki temu mielibyśmy różnorodność strategii w wyścigu. Żeby to można było zrobić, trzeba by zrobić punkt drugi.

2. Różnice czasowe między twardą a miękką mieszanką opon.

Obecnie nie ma (znaczących) różnic czasowych między miękką, a twardą oponą. Na podstawie własnej analizy ustaliłem, że najlepiej jakby ta różnica wynosiła 1 sekundę.

3. Pogoda.

Po 1- zlikwidowałbym deszcz w treningu/kwalifikacjach, bo skoro wszystkie wyścigi są suche, to deszcz w treningach i kwalach nie ma najmniejszego sensu. Po drugie- w wyścigu dałbym albo słońce z chmurką, albo pełne słońce (w jednym wyścigu pełne słońce, w innym słońce z chmurką, itd.)

Moje analizy:
Załóżmy, że tor X przejeżdżamy średnio w czasie 30 sekund (miękka opona), a w pit-lane tracimi ok. 10 sekund.

a) Ciepło
Czasy okrążeń --->
1 strategia: 30 30 30 30 35(wjazd do pitu) 35 (wyjazd z pitu) 30 30 30 30 35 (PIT) 35 (PIT) 30 30 30 = 7:48
2 strategia: 30 30 30 30 35 (PIT) 36 (PIT) 31 31 31 31 31 31 31 31 31 = 7:48

b) Upał
1 strategia: 31 31 31 31 31 31 31 36 (PIT) 36 (PIT) 31 31 31 31 31 31 = 7:54
2 strategia: 30 30 30 35 (PIT) 35 (PIT) 30 30 30 35 (PIT) 36 (PIT) 31 31 31 31 31 = 7:54

MIĘKKA OPONA
TWARDA OPONA


Tak, tak, wiem, że pierwsze kółko wyścigu jest wolniejsze. Oczywiście strategia zależy od długości pit-lane.



Problemem jest tutaj utrudnienie dla nowych graczy i trudność z wdrożeniem tego.


Rozumiem, że aby zmiana miala sens musielibysmy wprowadzic obowiazek uzycia 2 mieszanek podczas wyscigu?


Myślę, że to nie jest konieczne.


"Opinia jest jak d...: każdy ma własną." - Stephen King

"Jakby pingwiny i foki mogły zapłacić bernemu eklestonowi swoim sadłem to zrobiłby grand Prix Antarktydy ze 100 tysiącami kłapiących pingwinów na trybunach."- Wielki Wódz Krzysztofm
Ostatnio zmieniany: 9 lata, 11 mies. temu przez mpluta2.

Odp: Opony i Pogoda 9 lata, 11 mies. temu #19429

  • MICHAL_18
  • Offline
  • Expert Boarder
  • OFWGKTADGAF
  • Posty: 109
  • Oklaski: 0
Kiedyś już o tym pisałem, ale chyba nikt mnie nie zrozumiał.
Tak czy siak, jestem za


"That which does not kill me only makes me stronger"

Odp: Opony i Pogoda 9 lata, 11 mies. temu #19432

  • hnyr9
  • Offline
  • Senior Boarder
  • Posty: 43
  • Oklaski: 1
Dobry pomysł. I żeby była jeszcze prognoza pogody


  • Strona:
  • 1
Wygenerowano w 0.26 sekundy